Internetové obchodování prožívá v posledních letech svůj boom.

Výrazně tomu přispěla také světová pandemie Covid-19. Tento boom bude i nadále pokračovat a nejvíce v oborech jako móda a módní doplňky, spotřební elektronika nebo média. Roční přírůstky deset a více procent ukazují enormní potenciál tohoto segmentu. Protože trend růstu internetového obchodování bude pokračovat i v budoucnosti, přičemž však prognózy tohoto vývoje mohou podniky v jednotlivých oborech v současné době provádět jen obtížně, musí mnoho obchodníků a distributorů svou logistickou orientaci nově utvářet a stále upravovat.

Rostoucí množství objednávek po internetu, ale také výkyvy, ke kterým v oblasti e-komerce dochází, vytváří mnoho výzev. V oblasti logistiky musí počítat s vysokou rychlostí a stále kratšími dodacími termíny. V období různých prodejních akcí, jako např. „BlackFriday“, musí e-shopy významně navyšovat své kapacity. Kromě toho jsou u některých výrobků akceptovány dodací doby jen během několika dnů a často jen do 24 hodin. Některé zásilkové společnosti nabízejí dodávku ještě téhož dne. To znamená, že musí své logistické procesy tvořit velmi pružně a rychle, aby mohly na objednávky okamžitě reagovat. Navíc musí internetové obchody zvládnout vysoký počet vratek zboží, a proto musí zavádět také efektivní procesy pro vrácené zboží, ať už se jedná o obchodní model Omnichannel nebo Multichannel. Zásadní podmínkou pro úspěšnost těchto obchodních modelů je především další vývoj inovativních a efektivních skladových a regálových systémů zohledňujících potřeby e-commerce. Na jedné straně nabízejí manuální systémy, jako podlahové regály s přihrádkami nebo vícepodlažní regály, flexibilitu skladování, která je tolik potřebná pro rostoucí objem obchodování na internetu, a je po nich také velká poptávka. Na druhé straně se zejména u větších firem, majících bohaté zkušenosti v oblasti e-komerce, projevuje zřetelný trend k automatizaci. 

kosik.jpg
Online obchodování se od klasické logistiky často liší i vyšší rychlostí vychystávání a balení a také tím, že je nutno zvládnou větší množství vracených dodávek, často i za pomoci automatizačních prostředků. Pro logistiku to znamená jediné: Co dnes zákazník objedná, to musí být k dispozici ve skladu a musí to být co nejrychleji dodáno. Distribuční systémy BITO výrazně optimalizují logistické procesy v souvislosti s objednáváním a vracením zboží a zvyšují konkurenceschopnost e-shopů. Splňují požadavky v oblasti flexibility, rychlé reakce a maximální přesnosti. To umožňuje pracovníkům logistiky optimálně řídit všechny toky zboží i vracení dodávek tak, aby vrácené produkty byly okamžitě znovu k dispozici v systému.

Jak Vám můžeme pomoci?

Naši konzultanti, Vám mohou toto téma více přiblížit, případně zdarma zpracovat návrh řešení. Neváhejte se proto na nás obrátit s dotazem.

  • Položky označené hvězdičkou (*) jsou povinné.

Tento web využívá cookies

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zobrazit podrobnosti