Hlavní orientaci společnosti DF Partner představuje autochemie, autokosmetika a autopříslušenství. Tento projekt byl realizován v roce 2011 a můžeme říct, že logistický koncept se osvědčil i přes významný růst společnosti v posledních deseti letech. Z procesního hlediska je sklad dobře průchodný a netvoří se významná úzká místa. Z hlediska kapacity je sklad již delší dobu nedostatečný a společnost uvažuje, jak jej co nejefektivněji rozšířit s ohledem na volné pozemky v okolí areálu.
Proč nás klient oslovil?
- Nedostatečná skladová kapacita
- Řešení s ohledem na širokou škálu produktů
Funkce
Původně měla společnost DF Partner relativně malý sklad ve výrobním areálu v Zádveřicích, řádově okolo 2000 paletových míst v mobilních paletových regálech. Zbytek materiálu byl uskladněn u externích logistických partnerů v Česku a na Slovensku. Společnost se potýkala s nedostatečnou vlastní skladovou kapacitou, zejména předsezónní výroba vyžadovala velké paletové zásoby. Skladování u externích partnerů bylo nákladné a výhled na budoucí léta byl příznivý. Z toho důvodu se společnost rozhodla vybudovat nové logistické a výrobní centrum v Neubuzi u Slušovic.
Společnost DF partner vyrábí širokou škálu produktů, ale velké množství zboží ve skladu tvoří mimo jiné nemrznoucí směsi do ostřikovačů, které jsou v kategorii hořlavin. Proto je sklad rozčleněn do mnoha požárních úseků, což celkově ovlivnilo návrh skladových prostor. Mobilní regály, které společnost využívala v minulosti, jsou sice výhodné pro svou utilizaci prostoru, nicméně mají svou slabou stránku zejména v dlouhém přístupovém času k jednotlivým paletám. Nový sklad bylo nutné vybavit s ohledem na plánovanou vysokou průtočnost skladu. Ve špičce se zde vychystá okolo 1500 palet s průměrem 20ti druhů zboží v jedné zakázce. Souběžně jsou kontinuálně doplňovány regály z výrobní haly, která je přímo připojena ke skladu. Další důležitý faktor byl ten, že společnost má velké množství palet, ale docela malé množství referencí zejména v oblasti chladících kapalin a směsí do ostřikovačů. Proto jsme zvolili pro skladování takových palet systém spádových regálů. Středem dvou bloků spádových regálů vede vychystávací tunel, který slouží pro vychystávání Ačkových artiklů přímo z palet. Pro zboží, kterého není skladováno velké množství od jednoho druhu, jsme zvolili klasické paletové regály, místy opět doplněné o spádové dráhy, které mají hloubku pouze na dvě palety. Ve skladu se také vychystává i drobnější zboží, proto jsou k dispozici systémy spádových regálů na boxy vestavěné do paletových regálů a také policové systémy.
V rámci projektu byly dodány dva bloky spádových regálů o celkové kapacitě necelých 7000 paletových míst, hloubka spádových kanálů je 17 palet za sebou a pro vychystávací tunel je hloubka 6 palet za sebou. Celková kapacita v klasických paletových kanálech je téměř 7500 EUR palet. Pro drobné zboží bylo instalováno necelých 900 spádových kanálů v policích vestavěných do paletových rámů. Pro uskladnění surovin byly také dodány vjezdové regály pro IBC kontejnery o celkové kapacitě téměř 300 ks IBC.
Martin Hynčica
Head of Sales & Marketing
Pro efektivní řešení skladování jsme zvolili kombinaci několika druhů regálových systémů, které nejlépe vyřešily potřeby našeho zákazníka.
Řešíte podobný problém nebo potřebujete radu ke skladování a logistice obecně?
Kontaktovat
BITO spádový regál s vychystávacím tunelem v logistickém centru DF Partner
Jak Vám můžeme pomoci?
Naši konzultanti Vám mohou toto téma více přiblížit, případně zdarma zpracovat návrh řešení. Neváhejte se proto na nás obrátit s dotazem.