Náš zákazník Magna Automotive spadá pod kanadsko-americkou korporaci MAGNA International. Závod v Mladé Boleslavi se specializuje na kompletaci automobilových sedaček do vozů střední třídy a elektrických SUV.
Proč nás klient oslovil?
- Optimalizace využití skladovacího prostoru
- Zjednodušení zásobování montáže
- Řešení plochy pod plošinou
Funkce
Zákazník řešil problém, jak zlepšit ukládání dílů potřebných pro montáž. Dosavadní ukládání nebylo ideální, jak z hledika kapacity, tak i způsobu odebírání dílů. Bylo potřeba navrhnout řešení, které by zajistilo dopňování zásob z jedné strany a odebírání dílů z druhé strany. Omezením byla stávající plošina, jejíž nízká výška a úzké rozteče mezi sloupy byly kritickými body.
Na základě takové zadání byly navrženy tři varianty. První možností byly válečkové dráhy bez spádu. Ty dráhy představují jednoduché a levné řešení, které by vycházelo na vymezenou výšku. Problémem je však manuální posouvání palet, a proto bylo toto řešení i z důvodu bezpečnosti zamítnuto.
Druhou variantu představovaly dopravníky s pohonem, které by také byly vhodné do dané výšky. Realizace této varianty představovala však příliš vysoké náklady i vzhledem k nákladům na následný servis. Nevýhodou je také jejich složitost a nemožnost postavit na patra, a tedy i menší kapacita kanálů.
Jan Třináctý
Sales Manager
Pro efektivní řešení skladových ploch jsme zvolili spádové regály, které nejlépe vyřešili potřeby našeho zákazníka.
Řešíte podobný problém nebo potřebujete obecnou radu ke skladování a logistice obecně?
Kontaktovat
Poslední - vítěznou - variantou byly spádové regály na palety. Představují středně drahé řešení, kdy palety gravitací dojedou ze strany nakládací na stranu odebírací a lze je dát na více pater. Tyto regály jsou jednoduchým bezúdržbovým systémem. Vysoká kapacita je dosažena ukládáním, jak palet za sebou, tak i počtem kanálů, jelikož v některých místech byla postavena dvě patra. Další výhodou je přenastavitelnost systému.
Tento projekt byl speciální v tom, že je to v podstatě 22 různých regálů v jednom (viz bokorys ve výkresu níže), jelikož díky různým druhům palet, jejich různým hmotnostem a výškám, jsme museli navrhnout 22 různých regálů, které byly následně spojeny do jednoho regálového systému. Dělené dráhy na konci kanálů jsou navrženy pro odběr elektrickým ručním vozíkem bez náklonu vidlí. Pro ocelové palety jsou byly vyrobeny speciální válce se zesíleným pláštěm pro zajištění vyšší odolnosti. Kanály jsou také předsunuty před plošinu pro usnadnění zakládání kvůli její nízké výšce.
Jak Vám můžeme pomoci?
Naši konzultanti Vám mohou toto téma více přiblížit, případně zdarma zpracovat návrh řešení. Neváhejte se proto na nás obrátit s dotazem.